SEO اختصار عبارت (Search Engine Optimization) و به معنای بهینه سازی وبسایت برای بهبود رتبه در موتورهای جستوجو است. به زبان سادهتر، سئو و بهینه سازی وبسایت به کلیه اقداماتی گفته میشود که در راستای بهبود رتبه وبسایت در موتور جستوجوگر گوگل صورت میگیرند. متخصصان سئو، با بررسی تمامی نکات مربوط به وبسایت، تلاش میکنند تا با رفع ایرادات و مشکلات وبسایت، اعتبار آن را در نزد گوگل بالا ببرند.
در سئو تمامی بخشهای مرتبط با یک وبسایت، از طراحی و مشکلات کدنویسی گرفته تا محتواهای موجود در وبسایت، مطابق با معیارها و الگوریتمهای موتورهای جستوجوگر بهینهسازی میشوند.در یک تعریف ساده و عامیانه، سئو سایت به اقداماتی گفته میشود که باعث بهبود رتبه وبسایت در زمان جستجوی برخی از کلمات خاص (مرتبط با کسبوکار) توسط کاربر میشوند. به عبارت دیگر، در زمان جستوجوی یک عبارت یا کلمه خاص توسط کاربر، برخی از مطالب کسبوکارهای مرتبط با آن حوزه توسط موتور جستوجوگر به کاربر نمایش داده میشوند. سئو هنر نمایش هرچه بیشتر وبسایت یک کسبوکار است.
در صورتی که سئو و بهینه سازی وب سایت به صورت تخصصی و بر اساس بهروزترین متدها و با استفاده از علم روز انجام شود، میتواند تأثیر شگفتانگیزی بر روی برندینگ و اعتبار یک وبسایت داشته باشد. یک سایت مرتبط و زیبا که در رتبههای بالای گوگل قرار دارد، بهصورت ناخودآگاه موجب جلب اعتماد مخاطبین و کاربران میشود. از طرف دیگر، برخی نکات سئو مانند سرعت وبسایت، علاوه بر تأثیرگذاری بر روی موتورهای جستوجوگر، موجب یک تجربه کاربری عالی برای مخاطبین شده و به ایجاد حسی مثبت در کاربران نسبت به کسبوکار کمک میکند.
با سئوی اصولی، به مرور زمان موتورهای جستجو اعتبار بیشتری برای شما قائل میشوند و ورودی سایت شما به صورت کاملاً طبیعی و پایدار افزایش پیدا خواهد کرد. (۸۰ درصد کاربران به تبلیغات گوگل اعتماد ندارند و این نشاندهنده اهمیت روزافزون بهینه سازی طبیعی سایت برای موتورهای جستجوست)
زمانیکه رتبه سایت شما در نتایج جستجو بهبود یابد، دیگر به این راحتیها به وضعیت قبلی خود برنمیگردد. این یعنی شما هر روز، بدون زحمت و هزینه، مشتریهای جدیدی از گوگل دارید. (تلاش برای حفظ جایگاه سایت در رتبههای برتر اهمیت ویژهای دارد چرا که ۷۵ درصد کاربران تنها صفحه اول را در جستجو دنبال میکنند؛ بنابراین سئو سایت نیاز به بهینهسازی از طریق تولید محتوا و لینکسازی داخلی و پایش دائمی دارد.)
اکثر افراد اغلب با سرچکردن در گوگل خواستههای خود را رفع میکنن، و به علت رقابت بالا برای بهدست آوردن رتبههای برتر گوگل، اهمیت سئو بیشتر از گذشته شده است. شما با سئوی مناسب میتوانید خدمات یا محصولاتتان را به نمایش گذاشته و به صورت هدفمند افراد زیادی را به مشتری تبدیل کنید.
حدود 40 تا 70 درصد از کلیکهای کاربران در صفحه نتایج گوگل، بر روی وبسایت اول صورت میگیرد. یعنی 40 تا 70 درصد افرادی که یک عبارت یا کلمه را سرچ مینمایند، برای دستیابی به هدف خود از سرچ (خرید محصول یا کسب اطلاعات) بر روی اولین وبسایت کلیک میکنند. همچنین حدود 53.3 درصد از ورودی و ترافیک وبسایتها، از طریق ورودی ارگانیک به دست میآید.
در نتیجه صرفاً با داشتن یک وبسایت نمیتوان انتظار افزایش فروش و بازدید از وبسایت را داشت. چراکه مخاطبان همواره بر روی وبسایتهای برتر در صفحه نتایج کلیک کرده و هرچه یک وبسایت در قسمتهای پایینتری قرار داشته باشد، احتمال بازدید از آن نیز کمتر است. برای درک این موضوع تنها کافی است بدانید که تنها 0.63 درصد افراد بر روی لینکها و وبسایتهای صفحه دوم کلیک میکنند.سئو باعث میشود تا مخاطبان به سمت وبسایت شما هدایت شده و از آن بازدید کنند. خدمات سئو و بهینه سازی سایت، با استفاده از ترفندها و روشهای مختلف، میزان ورودی و بازدید وبسایت را افزایش داده و دسترسی کسبوکارها به مشتریان خود را راحتتر میکنند.
اصلیترین بخش سئو بهینه سازی محتوای وب سایت است که شامل، بهینه سازی ساختار وب سایت و محتوای آن است. کیفیت و عملکرد وبسایت شما نه تنها بر رتبۀ شما در موتورهای جستجوگر تاثیرگذار است، بلکه در ارتقای تجربۀ کاربر نیز موثر میباشد. ما بهترین تکنیکها و استانداردهای بهینهسازی را برای شما بکار خواهیم بست. بهینهسازی ساختار وب سایت و محتواها بر اساس کلمات کلیدی و پیروی از فاکتورهای موتورهای جستجو در کلیه بخشهای سایت
تحلیل سئو سایت شرایط فعلی و آینده سایت شما را مشخص می کند. آیا آینده سایت و موفقیت کسب و کارتان برایتان مهم است؟ خب اگر مهم است و می خواهید پیشرفت کنید همراه من باشید. آنالیز سئو سایت نقاط قوت و ضعف سایت شما را مشخص می کند و این مسئله تنها عامل موفقیت سایت شما است. برای اینکه بدانید استراتژی سئو سایت شما موفق بوده یا نه! تحلیل سئو سایت نیاز اساسی شما است.
اولین گام جهت شروع فرایند بررسی و تحلیل رفتار کاربران در سایت نصب سرچ کنسول است.
تحقیق کلمات کلیدی مهمترین اقدامی است که بر پایه آن میتوانیم استراتژی کسب و کار شما را تدوین کنیم. درصورتی که تحقیق کلمات کلیدی جامع و کامل باشد، علاوه بر کسب از شناخت بازار و رقبا، نیاز مخاطبان خود را هم میتوانیم شناسایی و جهت برآورد کردن آنها برنامهریزی نماییم. در نهایت گزارشی کامل از کلمات کلیدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
تحقیق کلمات کلیدی تنها شروع کار است. مهمترین اقدام پس از آن، دستهبندی و مرتبسازی این کلمات است تا بتوانیم نتایجی معنادار از آن استخراج کنیم. همچنین با استفاده از دستهبندی و جداسازی کلمات کلیدی اصلی و فرعی، میتوانیم اولویتهای خود را مشخص و بر اساس آن برای هدفگیری صفحات مختلف سایت خود برنامهریزی کنیم.
وضعیت سئوی داخلی سایت شما با استفاده از ابزارهای تخصصی مورد بررسی قرار میگیرد. کسب شناخت از وضعیت فعلی سئوی سایت به ما کمک میکند تا هدفگذاری دقیقتری داشته باشیم. در پایان این مرحله، گزارش دقیقی از وضعیت لینکسازی داخلی، تگهای H، عنوانها، متاتگها و محتوای هر صفحه در اختیار شما قرار میگیرد.
وضعیت سئوی خارجی سایت بخصوص کمیت و کیفیت لینکسازیها باید بررسی شوند. در نتیجه این بررسیها، لینکهای بیکیفیت و اسپم شناسایی خواهند شد. همچنین وضعیت توزیع انکرتکستها مورد بررسی قرار گرفته و اصلاحات لازم در اختیار شما قرار میگیرد. در نهایت، گزارش کاملی از کیفیت و کمیت لینکهای ساخته شده به شما ارائه میگردد تا بر اساس آن بتوانیم برای لینکسازی و رپورتاژ برنامهریزی کنیم.
شناخت نقاط ضعف و قوت رقبا به ما دید روشنتری نسبت به بازار رقابتی میدهد. در نتیجه میتوانیم برنامهریزی زمانی و مالی دقیقتری داشته باشیم و با آگاهی کامل وارد بازار رقابتی شویم. در پایان این تحلیل، گزارش کامل از وضعیت رقبای حوزه کسب و کار شما در اختیارتان قرار میگیرد.
لینکسازی مبحث بسیار حساسی در سئو است و در صورت اشتباه با جریمه گوگل مواجه خواهید شد. بنابراین باید طبق یک برنامه زمانی مناسب و هدفمند کار لینکسازی سایت شما انجام شود. در این مرحله، سایتهایی که لینکسازی در آنها برای سایت شما اولویت و تاثیر بیشتری دارد مشخص میشوند و علاوه بر آن، سایتهای مناسب برای رپورتاژ نیز به شما معرفی خواهند شد.
پس از تحقیق جامع کلمات کلیدی، ایدههای کلی متنوع و هدفمندی در اختیار شما قرار میگیرد تا با استفاده از آن بتوانید برای تولید محتوای وبلاگی سایت خود برنامهریزی کنید.
اینکه در سایت خود چند صفحه باید داشته باشید و هر صفحه با چه کلماتی هدفگیری شود، پس از تحقیق کلمات کلیدی مشخص میگردد. علاوه بر آن، ساختار کلی صفحات که تلفیقی از کلمات کلیدی، اصل سئو و تجربه کاربری است، مشخص و در گزارشی کامل در اختیار شما قرار میگیرد. بر اساس این گزارش مشخص میشود که چه صفحاتی باید در سایت داشته باشید و هر صفحه چه عنوانی باید داشته باشد.
سئو تکنیکال (Technical SEO)
هنگام طراحی یک وبسایت، مهم است که علاوه بر محتوا و طراحی سایت، به جزئیات فنی و بهینه سازی وب سایت نیز توجه ویژهای شود. این جزئیات با نام «سئوی تکنیکال» شناخته میشوند و شامل چندین پارامتر هستند. پارامترهای سئو تکنیکال عبارتاند از:
عنوانها و متا تگهای تمامی صفحات پس از بررسی در مرحله تدوین استراتژی، در صورت نیاز بازنویسی میشوند تا هم علاوه بر افزایش جذابیت محتوا برای کاربر، کلمات کلیدی هدف نیز در آن بکارگرفته شوند. در نتیجه این اقدام، صفحات شما در رتبههای بالاتری از نتایج جستجو قرار خواهند گرفت.
بر اساس برنامه استراتژی سئو، تگهای H تمامی صفحات اصلی و مقالات با استفاده از کلمات کلیدی اصلی و فرعی مورد هدف هر صفحه، بهینهسازی و درصورت نیاز اصلاح میشوند.
محتوای تمامی صفحات اصلی سایت بر اساس اصول سئو و کلمات کلیدی مورد هدف هر صفحه بهینهساز میشوند تا رتبه صفحات در نتایج جستجوی گوگل بهبود یابد.
متن لینک، محل قرارگیری و تعداد لینکهای داخلی صفحات اصلی و وبلاگ سایت بهینهسازی میشود. لینکهای بخش منو و فوتر سایت نیز بر اساس ساختار صفحات سایت ایجاد و بهینهسازی میشوند.
توضیحات تصاویر (Alt) موجود در سایت و مقالات وبلاگ بر اساس کلمات کلیدی مورد هدف هر صفحه تنظیم میگردد.
فایل robots.txt در صورت نیاز بهینهسازی و تغییرات لازم روی آن انجام میشود تا بتوانیم محدودیتهای لازم را روی رباتهای گوگل اعمال کنیم.
نقشه سایت مورد بررسی قرار گرفته و درصورت نیاز اصلاحات لازم روی آن انجام میشود. همچنین در صورت وجود، ایرادات سایت مپ نیز پس برطرف خواهند شد.
تمامی بکلینکهای سایت مورد بررسی قرار میگیرند. جهت حذف تک تک بکلینکهای اسپم و نامعتبر ابتدا درخواست حذف برای سایت میزبان ارسال شده و درصورت عدم موافقت، بکلینکها Disavow خواهند شد.
بکلینکهای اسپم در فاز تدوین استراتژی بطور کامل شناسایی و مورد بررسی قرار میگیرند. در این مرحله این بکلینکها به گوگل معرفی میشوند تا هرچه سریعتر از تاثیر منفی آنها بر سئوی سایت جلوگیری شود.
پس از طراحی و تدوین استراتژی سئو، تعداد بکلینکهای مورد نیاز مشخص میشوند. بر این اساس، در یک برنامه زمانی مشخص، کار لینکسازی برای شما در سایتهای هدفمند و مرتبط بصورت طبیعی آغاز میشود.
متن لینکهای موجود بررسی و در صورت نیاز اصلاح میشود تا تا نسبتهای مناسبی از انواع انکر تکستها را داشته باشید.
سیگنالهای شبکههای اجتماعی میتوانند تاثیر مثبتی بر روند سئوی سایت شما داشته باشند. بر این اساس، در شبکههای اجتماعی موثر مانند لینکداین، فیسبوک و پینترست با نام برند کسب و کار شما لینکسازی انجام میشود. به عنوان مثال، مقالهای که در وبلاگ سایت شما تولید شده، در این شبکههای اجتماعی معرفی میگردد.
وضعیت کانالهای ورودی سایت شما بطور مستمر و مداوم مورد بررسی کارشناسان سئو قرار گرفته تا از روند بهبود سئوی سایت شما مطمئن شویم.
هر ماه گزارش جامعی از اقدامات انجام شده و وضعیت فعلی سایت در اختیار شما قرار میگیرد تا بطور کامل در جریان تمامی اقدامات انجام شده قرار بگیرید.
لیست کاملی از تمامی لینک سازیهای انجام شده به همراه آدرس صفحات هدف در اختیار شما قرار میگیرد.
به دنبال ایجاد لینک های معتبر در سایت های معتبر و مزتبط هستید؟ ما به شما رپورتاژ آگهی را پیشنهاد میدهیم. دربارۀ رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید بهینه سازی لینک های خارجی وب سایتتکۀ دوم پازل هم، دریافت لینک از وب سایت های معتبر و مرتبط با کسب و کارتان برای شناخته شدن سایت شماست. این لینکها میتوانند تاثیر بسزایی در اعتبار سایت شما نزد موتورهای جستجوگر داشته باشند. با دامنهها و متن لینکها متنوع در سایت های معتبر خواهیم توانست یک نتیجه خوب، مطمئن و طولانی مدت بدون جریمه گوگل بدست بیاوریم
بک لینکهای سایت شما، داخل صفحات مرتبط با حوزه کاری شما قرار خواهند گرفت تا گوگل اعتماد بیشتری به این لینکها داشته باشد. تمام لینک های شما را به وسیله نیروی انسانی متخصص سئو ایجاد میکنیم و به وسیله ربات یا خرید بک لینک برای شما بک لینک نمیسازیم.
تحقیق کلمات کلیدی و پس از آن انتخاب کلمات مناسب مهمترین اقدامی است که باید پیش از شروع فرایند سئو و تولید محتوا انجام پذیرد. کارشناسان سئوی ایزی وب به شما کمک میکنند تا انواع کلمات کلیدی مرتبط و مناسب جهت هدفگیری را پیدا کنید تا بر اساس آن بتوانید بازار و نیاز مشتری خود را بشناسید و به بهترین شکل ممکن برنامهریزی نمایید.
سئوی داخلی سایت با توجه به گستردگی و پیچیدگی نسبتا بالای موضوعات، چالشهای زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. استفاده درست از تگهای H، لینکسازی داخلی، بکارگیری درست کلمات کلیدی اصلی و فرعی و بهبود محتوای هر صفحه تنها بخشی از اقداماتی است که جهت بهبود سئوی داخلی سایت بایستی انجام شوند. کارشناسان سئوی ایزی وب به شما کمک میکنند تا با بررسی کامل این موارد، نقاط ضعف سایت خود را شناسایی و جهت رفع برطرف کردن آنها اقدام کنید.
شاید سئوی خارجی گستردگی سئوی داخلی را نداشته باشد، اما به همان اندازه اهمیت دارد. اگر تا به حال لینکسازی نکردهاید، لازم است سایتهای مناسب و مرتبط جهت لینکسازی را بشناسید و اگر این کار را انجام دادهاید، باید بررسی کنید که آیا رویکرد درستی در لینکسازی داشتهاید یا خیر. کارشناسان سئوی ایزی وب شما را راهنمایی میکنند تا از کمیت و کیفیت لینکسازی خود مطمئن شوید. همچنین شما را در انتخاب سایتهای مناسب رپورتاژ و تولید متن رپورتاژ سئو شده راهنمایی خواهند کرد.
برای آنکه صفحات سایت و وبلاگ شما در نتایج گوگل دیده شوند و رتبههای بالاتری کسب نمایند، لازم است علاوه بر درنظرگرفتن جذابیت محتوا، اصول سئو را نیز در نگارش آن رعایت کنید. کارشناسان سئوی ایزی وب به شما کمک میکنند تا اصول نگارش محتوای سئو شده در صفحات اصلی و وبلاگی سایت خود را بشناسید و اصلاحات مورد نیاز را روی آنها اعمال کنید.
خدمات فنی سئو به صورت کلی شامل مشکلات ایندکس گوگل در انواع صفحهها، مشکلات رندرینگ صفحههای مهم سایت، خطاهای پرتکرار سرچ کنسول، مشکلات سرعت صفحههای سایت، بررسی وضعیت نرخ خزش، بهینهسازی فایل robot.txt، مشکلات فنی سایت، سایت مپ، بررسی و عیبیابی هفتگی سایت میباشد؛ در ادامه برخی از سوالات متداول این حوزه را بررسی میکنیم.
هیچ فرد متخصص یا شرکتی نمیتواند رتبههای تضمینی را برای بهینهسازیهای سئو ارائه دهد. اما با استفاده از تکنیکهای صحیح، میتوان شانس موفقیت را افزایش داد.
بسته به رقابت در صنعت و کیفیت استراتژیهای سئو، معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان لازم است تا نتایج مشهودی مشاهده شود.
سئو (بهینهسازی موتور جستجو) فرآیند بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است. این امر باعث افزایش ترافیک وبسایت کسب وکار شما و در نتیجه افزایش فروش و آگاهی از برند میشود. شما میتوانید با تولید محتوای باکیفیت، بهینهسازی کلمات کلیدی، بهبود سرعت بارگذاری وبسایت و ایجاد لینکهای ورودی باکیفیت میتوانید سئوی خود را بهبود دهید.
تعرفه سئو و بهینهسازی وبسایت کاملا بستگی به میزان رقابت حوزه فعالیت، نیازمندیها و خواستهها کارفرما و سختی عبارات کلیدی مد نظر کارفرما دارد. تعرفه خدمات سئو برای یک وبسایت پس از بررسی فرم درخواست کارفرما و همچنین بررسی رقابت در حوزه توسط پروپوزال برای کارفرما ارسال خواهد شد.
همچنین هزینه سئو بسته به نیازها و اهداف کسبوکار متفاوت است. اما در بلندمدت، میتواند به صرفهتر از تبلیغات پولی باشد.