سئو و بهینه سازی وبسایت حرفه‌ای (SEO)

SEO اختصار عبارت (Search Engine Optimization) و به معنای بهینه‌ سازی وبسایت برای بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو است. به زبان ساده‌تر، سئو و بهینه سازی وبسایت به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که در راستای بهبود رتبه وب‌سایت در موتور جست‌وجوگر گوگل صورت می‌گیرند. متخصصان سئو، با بررسی تمامی نکات مربوط به وب‌سایت، تلاش می‌کنند تا با رفع ایرادات و مشکلات وب‌سایت، اعتبار آن را در نزد گوگل بالا ببرند.

در سئو تمامی بخش‌های مرتبط با یک وب‌سایت، از طراحی و مشکلات کدنویسی گرفته تا محتواهای موجود در وب‌سایت، مطابق با معیارها و الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجوگر بهینه‌سازی می‌شوند.در یک تعریف ساده و عامیانه، سئو سایت به اقداماتی گفته می‌شود که باعث بهبود رتبه وب‌سایت در زمان جستجوی برخی از کلمات خاص (مرتبط با کسب‌وکار) توسط کاربر می‌شوند. به عبارت دیگر، در زمان جست‌وجوی یک عبارت یا کلمه خاص توسط کاربر، برخی از مطالب کسب‌وکارهای مرتبط با آن حوزه توسط موتور جست‌وجوگر به کاربر نمایش داده می‌شوند. سئو هنر نمایش هرچه بیشتر وب‌سایت یک کسب‌وکار است.

خدمات سئو چه نتایجی دارد؟

در صورتی که سئو و بهینه سازی وب سایت به صورت تخصصی و بر اساس به‌روزترین متدها و با استفاده از علم روز انجام شود، می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر روی برندینگ و اعتبار یک وب‌سایت داشته باشد. یک سایت مرتبط و زیبا که در رتبه‌های بالای گوگل قرار دارد، به‌صورت ناخودآگاه موجب جلب اعتماد مخاطبین و کاربران می‌شود. از طرف دیگر، برخی نکات سئو مانند سرعت وب‌سایت، علاوه بر تأثیرگذاری بر روی موتور‌های جست‌وجوگر، موجب یک تجربه کاربری عالی برای مخاطبین شده و به ایجاد حسی مثبت در کاربران نسبت به کسب‌وکار کمک می‌کند.

افزایش ترافیک طبیعی سایت

با سئوی اصولی، به مرور زمان موتورهای جستجو اعتبار بیشتری برای شما قائل می‌شوند و ورودی سایت شما به صورت کاملاً طبیعی و پایدار افزایش پیدا خواهد کرد. (۸۰ درصد کاربران به تبلیغات گوگل اعتماد ندارند و این نشان‌دهنده اهمیت روزافزون بهینه سازی طبیعی سایت برای موتورهای جستجوست)

تاثیر پایدار و طولانی‌مدت

زمانی‌که رتبه سایت شما در نتایج جستجو بهبود یابد، دیگر به این راحتی‌ها به وضعیت قبلی خود برنمی‌گردد. این یعنی شما هر روز، بدون زحمت و هزینه، مشتری‌های جدیدی از گوگل دارید.‌ (تلاش برای حفظ جایگاه سایت در رتبه‌های برتر اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که ۷۵ درصد کاربران تنها صفحه اول را در جستجو دنبال می‌کنند؛ بنابراین سئو سایت نیاز به بهینه‌سازی از طریق تولید محتوا و لینک‌‌سازی داخلی و پایش دائمی دارد.)

دسترسی هدفمند به مشتریان

اکثر افراد اغلب با سرچ‌کردن در گوگل خواسته‌های خود را رفع می‌کنن، و به علت رقابت بالا برای به‌دست آوردن رتبه‌های برتر گوگل، اهمیت سئو بیش‌تر از گذشته شده است. شما با سئوی مناسب می‌توانید خدمات یا محصولاتتان را به نمایش گذاشته و به صورت هدفمند افراد زیادی را به مشتری تبدیل کنید.

چرا بهینه سازی سئو اهمیت دارد؟

حدود 40 تا 70 درصد از کلیک‌های کاربران در صفحه نتایج گوگل، بر روی وب‌سایت اول صورت می‌گیرد. یعنی 40 تا 70 درصد افرادی که یک عبارت یا کلمه را سرچ می‌نمایند، برای دستیابی به هدف خود از سرچ (خرید محصول یا کسب اطلاعات) بر روی اولین وب‌سایت کلیک می‌کنند. همچنین حدود 53.3 درصد از ورودی و ترافیک وب‍‌سایت‌ها، از طریق ورودی ارگانیک به دست می‌آید.

در نتیجه صرفاً با داشتن یک وب‌سایت نمی‌توان انتظار افزایش فروش و بازدید از وب‌سایت را داشت. چراکه مخاطبان همواره بر روی وب‌سایت‌های برتر در صفحه نتایج کلیک کرده و هرچه یک وب‌سایت در قسمت‌‎های پایین‌تری قرار داشته باشد، احتمال بازدید از آن نیز کمتر است. برای درک این موضوع تنها کافی است بدانید که تنها 0.63 درصد افراد بر روی لینک‌ها و وب‌سایت‌های صفحه دوم کلیک می‌کنند.سئو باعث می‌شود تا مخاطبان به سمت وب‌سایت شما هدایت شده و از آن بازدید کنند. خدمات سئو و بهینه سازی سایت، با استفاده از ترفندها و روش‌‌های مختلف، میزان ورودی و بازدید وب‌سایت را افزایش داده و دسترسی کسب‌وکارها به مشتریان خود را راحت‌تر می‌کنند.

خدمات سئو تخصصی شامل چه مواردیست؟

اصلی‌ترین بخش سئو بهینه سازی محتوای وب سایت است که شامل، بهینه سازی ساختار وب سایت و محتوای آن است. کیفیت و عملکرد وب‌سایت شما نه تنها بر رتبۀ شما در موتورهای جستجوگر تاثیرگذار است، بلکه در ارتقای تجربۀ کاربر نیز موثر می‌باشد. ما بهترین تکنیک‌ها و استانداردهای بهینه‌سازی را برای شما بکار خواهیم بست. بهینه‌سازی ساختار وب سایت و محتواها بر اساس کلمات کلیدی و پیروی از فاکتورهای موتورهای جستجو در کلیه بخش‌های سایت

تحلیل ساختارهای سایت

بهبود اصول سئوی تکنیکال

بهبود وضعیت سئوی داخلی

بهبود وضعیت سئوی خارجی

پرسش‌های متداول خدمات سئو و مواردی که بهتر است بدانید!

خدمات فنی سئو به صورت کلی شامل مشکلات ایندکس گوگل در انواع صفحه‌ها، مشکلات رندرینگ صفحه‌های مهم سایت، خطاهای پرتکرار سرچ کنسول، مشکلات سرعت صفحه‌های سایت، بررسی وضعیت نرخ خزش، بهینه‌سازی فایل robot.txt، مشکلات فنی سایت، سایت مپ، بررسی و عیب‌یابی هفتگی سایت می‌باشد؛ در ادامه برخی از سوالات متداول این حوزه را بررسی می‌کنیم.

هیچ فرد متخصص یا شرکتی نمی‌تواند رتبه‌های تضمینی را برای بهینه‌سازی‌های سئو ارائه دهد. اما با استفاده از تکنیک‌های صحیح، می‌توان شانس موفقیت را افزایش داد.

بسته به رقابت در صنعت و کیفیت استراتژی‌های سئو، معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان لازم است تا نتایج مشهودی مشاهده شود.

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) فرآیند بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل است. این امر باعث افزایش ترافیک وب‌سایت کسب وکار شما و در نتیجه افزایش فروش و آگاهی از برند می‌شود. شما می‌توانید با تولید محتوای باکیفیت، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت و ایجاد لینک‌های ورودی باکیفیت می‌توانید سئوی خود را بهبود دهید.

تعرفه سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت کاملا بستگی به میزان رقابت حوزه فعالیت، نیازمندی‌ها و خواسته‌ها کارفرما و سختی عبارات کلیدی مد نظر کارفرما دارد. تعرفه خدمات سئو برای یک وب‌سایت پس از بررسی فرم درخواست کارفرما و همچنین بررسی رقابت در حوزه توسط پروپوزال برای کارفرما ارسال خواهد شد.

همچنین هزینه سئو بسته به نیازها و اهداف کسب‌وکار متفاوت است. اما در بلندمدت، می‌تواند به صرفه‌تر از تبلیغات پولی باشد.

به صورت کلی خدمات سئو شامل تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد لینک و بک‌لینک‌ها، سئوی خارجی، تهیه رپورتاژ، مدیریت و تهیه محتوا، تعیین ساختار سایت و تحلیل عملکرد رقبا می‌باشد. خدمات seo شامل فعالیت‌های اصولی هر سه بخش سئوی تکنیکال، سئوی داخلی و سئوی خارجی خواهد بود. فعالیت‌های سئوی تکنیکال شامل بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت، رفع مشکلات مربوط به سازگاری با نسخه موبایل، رفع مشکلات تجربه کاربری (Core web Vitals) ، امنیت وب‌سایت، بهینه‌سازی URL ها، بررسی و رفع خطاهای سرچ کنسول گوگل و … فعالیت‌های سئوی داخلی شامل تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی لینک‌سازی داخلی، تولید‌ محتوای کاملا سئو محور، تدوین استراتژی و پیاده‌سازی لینک‌سازی داخلی و … و سئوی خارجی شامل بررسی رقبا، تدوین استراتژی و پیاده‌سازی دریافت بک لینک‌های با کیفیت، رپورتاژ آگهی بر طبق اصول سئوی کلاه خاکستری می‌باشد.
کانال تبلیغات آنلاین سئو و گوگل ادز دو کانال مکمل یکدیگر هستند و هر دو به فروش بیشتر کمک خواهند کرد. اما در حالت کلی عوامل زیادی از جمله میزان بودجه مدنظر کارفرما، رقابت در حوزه و صنعت، محدودیت زمان، استراتژی سازمان و … در انتخاب هر کدام از این کانال‌های تبلیغاتی تاثیر مستقیم دارد. جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص بهترین راه تبلیغات آنلاین از طریق واتسپ با شماره ۰۹۳۸۷۰۸۵۲۶۰ ارتباط برقرار نمایید تا در سریعترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کنیم.