تبلیغات در گوگل یک راه تضمینی برای افزایش فروش و رشد کسب و کار شماست. بیشک گوگل محبوبترین موتور جستجوی جهان است و شما با تبلیغات گوگل ادز می توانید بهتر دیده شوید و در صفحه اول جست و جوهای گوگل باشید. کاربران زیادی همواره مشغول جست و جو یا خرید محصولات و خدمات در گوگل هستند. با استفاده از سرویس گوگل ادز می توانید توجه مشتریان را به خود جلب کنید و به رتبه های بالاتر صفحه سرچ برسید. جی ادز به عنوان یکی از باسابقه ترین سایت های تبلیغات گوگل در ایران با تعرفه های تضمینی و پشتیبانی حرفه ای، تا زمان رسیدن به هدفتان در کنار شماست.
پلتفرم تبلیغات آنلاین گوگل برای دستیابی به مخاطبان، زمانی که به محصول یا خدمت شما نیاز دارند. این تعریفی است که خود گوگل از گوگل ادز میکند (منبع: Google Support). از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ گوگل ادوردز (Adwords) و از ۲۰۱۸ تا امروز گوگل ادز بهعنوان پلتفرم تبلیغاتی به شما و سایر کسبوکارها کمک میکند محصول یا خدمت خود را به شکلهای مختلف در جاهای متفاوت مثل نتایج جستوجو، سایتهای خارجی، اپلیکیشن، جیمیل و یوتیوب به میلیونها نفر معرفی کنید. به صورت کلی چند نوع روش تبلیغ وجود دارد که برای کسبوکارهایی با مخاطبان داخل ایران، مناسبترین نوع تبلیغات گوگل تبلیغ در نتایج موتور جستوجوی گوگل (Google Search Ads) و تبلیغات در سایتهای خارجی است.
روزانه تعداد زیادی از کاربران اینترنت به جستجو در گوگل می پردازند. شما می توانید با تبلیغات کلیکی گوگل با کمترین هزینه، در کمترین زمان به مرتبط ترین و بیشترین حجم مخاطبان به نسبت دیگر بستر ها دست پیدا کنید. زیرا گوگل تبلیغ شما را در زمان و مکان مناسب و با توجه به عبارت کلیدی مورد نظر شما به مخاطب دقیق کسب و کار نمایش می دهد. با استفاده از گوگل ادوردز میتوانید کسب و کار خود را در موتور جست و جوی گوگل، اپلیکیشنهای پر مخاطب با ظرفیت زیاد و رسانههای تصویری پرمخاطب مانند یوتیوب نمایش دهید و بیشترین بازدهی را با پایین ترین نرخ دریافت نمایید.
زمانی که یک وبسایت با استفاده از تبلیغات گوگل در میان رتبههای برتر و یا در صفحه اول ظاهر میشود، کاربران با تبلیغات و نام برند مورد نظر برخورد میکنند. این موضوع باعث میشود تا در وهله اول میزان آگاهی از برند در میان کاربران افزایش پیدا کند و در وهله دوم کاربر با کلیک بر روی تبلیغ، به صفحه مورد نظر هدایت شود. با توجه به امکانات گوگل ادز، امکان دستیابی به قویترین مشتریان فراهم شده است. به معنای دیگر، گوگل ادز اجازه میدهد تا کسبوکارها بتوانند تبلیغات خود را به طیف خاصی از افراد با خصوصیتهای مدنظر مشترک نمایش دهند. در نتیجه این امر، میتوان تبلیغات را به افرادی نمایش داد که احتمال خرید آنها بالاتر از بقیه است.
یکی از مزایای گوگل ادز، امکان تحلیل و مشاهده رفتار کاربرها است. کارشناسان و متخصصان گوگل ادز میتوانند با مشاهده دادهها، تغییراتی را در بخشهای مختلف کمپین ایجاد کنند. این اطلاعات دقیق، کمک میکند تا بتوان در هر لحظه از شبانهروز، مطابق استراتژی و اهداف کمپین، اقدام به ایجاد تغییرات در محتوا، کلمات کلیدی، پرسونا (مخاطبین هدف) و… کرد.
تبلیغات پربازده و سریع را با گوگل ادز تجربه کنید! با تبلیغ در گوگل سرنخهای جدید ایجاد میکنیم تا نرخ تبدیل بالاتری کسب کنید و اهداف تعیین شده کسبوکار شما پایدارتر خواهند بود.
نتایج تبلیغات گوگل را میتوان بلافاصله بعد از راهاندازی کمپین، مشاهده کرد. سرعت بالای شروع به فعالیت تبلیغات به کسبوکارها کمک میکند تا در زمانهای خاص، بتوانند از ترندهای روز در جهت فروش محصولات مرتبط خود استفاده کنند.
از تبلیغ گوگل سرنخ های جدید ایجاد کنید و نرخ تبدیل بالاتری کسب کنید.
مشتریان در لحظه اول جستوجو به سایت شما میرسند و با افزایش فروش مواجه میشوید.
با بیشتر دیده شدن توسط مشتریان میتوانید به یک برند برجسته در ذهن آنها تبدیل شوید.
مشتریان جدیدی به سایت شما سر میزنند و با روشهای نوین بازاریابی تبدیل به مشتری دائمی میشوند.
از جمله خدمات کلیدی که در راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز اهمیت دارد شامل این موارد است: پیادهسازی زیرساختهای دیجیتال از جمله صفحه فرود مناسب بر اساس معیارهای UI/UX، اجرا، راهاندازی کمپین و بهینهسازی عملکرد هزینه و بازدید، ایجاد سریع و مطمئن اکانت گوگل ادز، جلوگیری از کلیکهای فیک رقبا و هدر رفت بودجه تبلیغات، عودت وجه در صورت ساسپندی (با توجه به شرایط تحریمی ایران، گاهی به علت عدم رعایت اصول و قوانین برای کسبوکارهای ایرانی اتفاق میافتد و هزینههای جبران ناپذیری را برای کسبوکارها رقم میزند؛ بنابراین بهکارگیری اصولی و تخصصی خدمات گوگل ادز توسط متخصص با تجربه اهمیت به سزایی در مدیریت اهداف تبلیغات شما دارد.)
رایجترین نوع تبلیغات در پلتفرم گوگل ادز، تبلیغات در قسمت سرچ یا جستوجوی گوگل است. این تبلیغات به شما کمک می کند تا در صفحه جست و جوی گوگل (SERP) در بالای نتایج جستجو یا در پایین آن با کلمات مرتبط با کسب و کارتان در رتبههای اول گوگل باشید. با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار شما، تبلیغات شما به کاربران نشان داده میشود. جذب ترافیک هدفمند به وبسایت شما، افزایش فروش و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان از جمله نتایج استفاده از این روش است.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تعیین بودجه روزانه و حداکثر هزینه برای هر کلیک (CPC)، ایجاد تبلیغات متنی جذاب و مرتبط از جمله نکات حائز اهمیت است که میتواند عملکرد کمپین تبلیغات گوگل ادز را بهینه کرده و نتایج را مطابق با اهداف کمپین برنامهریزی کرد.
این تبلیغات به صورت تصاویری (بنر) در وبسایتهای مختلف نمایش داده میشوند. معمولاً در نوار کناری یا بالای صفحه قرار دارند. و از نتایج این روش گوگل ادز میتوان به افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک به وبسایت و امکان هدفگذاری بر اساس علایق و رفتار کاربران اشاره کرد.
طراحی بنرهای جذاب و حرفهای، انتخاب وبسایتهای مرتبط برای نمایش تبلیغات و تعیین بودجه و استراتژی هدفگذاری از جمله نکات حائز اهمیت است که میتواند عملکرد کمپین تبلیغات گوگل ادز را بهینه کرده و نتایج را مطابق با اهداف کمپین برنامهریزی کرد.
تبلیغات دیسکاوری به مخاطبانی که در حال جست و جو و کشف محصولات جدید هستند، نمایش داده می شوند. این نوع تبلیغات در فیدهای مختلف گوگل (مانند یوتیوب، جیمیل و گوگل دیسکاوری) نمایش داده میشوند و معمولاً شامل تصاویر و متون جذاب هستند. از جمله نتایج به دست آمده در این روش میتوان به جذب کاربران جدید و افزایش تعامل، معرفی محصولات یا خدمات جدید به کاربران اشاره کرد
ایجاد محتوای بصری جذاب، هدفگذاری بر اساس علایق و فعالیتهای کاربران و تعیین بودجه و استراتژی مناسب از جمله نکات حائز اهمیت است که میتواند عملکرد کمپین تبلیغات گوگل ادز را بهینه کرده و نتایج را مطابق با اهداف کمپین برنامهریزی کرد.
این نوع تبلیغات فقط در فید یوتیوب نمایش داده میشوند. هنگامی که افراد مشغول سرچ در یوتیوب هستند و یا در حال مشاهده ویدیو هستند، تبلیغ شما را مشاهده میکنند. همچنین میتوانند به صورت بنر در کنار ویدئوها نیز ظاهر شوند. از جمله نتایج اکتسابی در این روش میتوان به افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک به وبسایت یا اپلیکیشن، امکان تعامل بیشتر با مخاطبان از طریق محتوای ویدئویی.
ایجاد محتوای ویدئویی جذاب و حرفهای، هدفگذاری بر اساس دموگرافی، علایق و رفتار کاربران و تعیین بودجه و استراتژی مناسب برای کمپین از جمله نکات حائز اهمیت است که میتواند عملکرد کمپین تبلیغات گوگل ادز را بهینه کرده و نتایج را مطابق با اهداف کمپین برنامهریزی کرد.
این نوع تبلیغات با هدف افزایش نصب اپلیکیشنهای اندروید و IOS انجام میشود. تبلیغات اپلیکیشن به افرادی نمایش داده میشود که از اپلیکیشنهای مرتبط با تبلیغ شما استفاده کرده اند. این تبلیغات مخصوص اپلیکیشنها هستند و در نتایج جستجوی گوگل، گوگل پلی، یوتیوب و دیگر پلتفرمها نمایش داده میشوند.از جمله نتایج این روش میتوان به افزایش دانلودها و نصب اپلیکیشن، جذب کاربران فعال و افزایش تعامل با اپلیکیشن اشاره کرد
تعیین هدف (نصب، تعامل، خرید درون برنامهای)، ایجاد محتوای تبلیغاتی جذاب و تعیین بودجه و استراتژی هدفگذاریاز جمله نکات حائز اهمیت است که میتواند عملکرد کمپین تبلیغات گوگل ادز را بهینه کرده و نتایج را مطابق با اهداف کمپین برنامهریزی کرد.
گوگل ادز پلتفرمی برای تبلیغات آنلاین است که به کسبوکارها این امکان را میدهد تا تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل و وبسایتهای مرتبط نمایش دهند. با ایجاد یک حساب کاربری در گوگل ادز، انتخاب هدف تبلیغاتی، تعیین بودجه و طراحی تبلیغ میتوانید کمپین خود را راهاندازی کنید.
به صورت مستقیم هیچ تاثیری؛ ولی بر اساس رفتار مشتریان در سایت شما بعد از کلیک روی تبلیغات ادوردز، می تواند تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.
بله، گوگل ادز ابزارهای تحلیلی قوی دارد که به شما امکان میدهد عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید.
هزینهها بر اساس کلیک (CPC) یا نمایش (CPM) محاسبه میشود و بسته به رقابت کلمات کلیدی متفاوت است. قیمت هر کلیک بسته به عوامل مختلف مانند کلمات کلیدی، متن آگهی، صفحه فرود(لندینگ پیج)، حداکثر مبلغ پیشنهادی که تعیین کردهاید و سئوی سایت شما، متغیر است.